New York City: Glavni grad gastronomije

Kulinarska metropola s više od 8,000 restorana

New York City poznat je kao grad dobre hrane i gastronomije, a ako ga ne znate kao takvog, vrijeme je da ga upoznate. Često govorimo o svjetski slavnoj talijanskoj kuhinji, o francuskom kulinarskom umijeću, o indijskim specijalitetima… No ono zbog čega je New York City takav globalni centar gastronomije jest činjenica da je globalni centar imigranata. U New York Cityu lako će se čuti svi jezici svijeta, naći imigranti iz bilo koje zemlje, a samim time i tradicionalna kuhinja bilo koje zemlje.

Dominikanska Republika: Peto poglavlje

Uobičajeno je i normalno u ruralnim i neobrazovanim dijelovima Dominikanske Republike, da se djevojčice udaju čim dobiju prvu menstruaciju. Nisam mu baš povjerovala, barem ne da se događa tako često, a onda sam u autobusu iz Las Terrenas za Santo Domingo upoznala ženu koja je prvo dijete rodila s 12 godina. Počele smo pričati, govorila mi je da bih ja sa svojih 21 već trebala rađati. Ja sam se smijala i govorila da mi je još prerano. Pitala sam ju s koliko je ona rodila prvo dijete, "doce" rekla mi je. Pitala sam ju još par puta, možda sam krivo čula. Kasnije, da provjerim, pitala sam ju koliko ona ima godina i koliko njena djeca imaju godina. Ona ima 34, a njena djeca 21, 20, 18, 17 i 6.

Read More

La Samaná - Skriveni smaragd Dominikanske Republike

Dominikanska Republika: Četvrto poglavlje

U gradiću El Samaná našla sam se s Jaimeom, svojim Couchsurfing hostom na dvije noći i čovjekom koji će mi pružiti par najboljih dana u Dominikanskoj Republici. Kuća gdje on živi smještena je na vrhu visokog brda, na rubu litice, s prozorima koji prekrivaju cijeli zid i terasom s nezamislivim pogledom, pogledom koji se riječima ne može opisati, pogledom koji diše, koji živi, prirodom koja mi je oduzela dah, zelenilom, palmama, životom... To popodne otišli smo na jednu nepoznatu plažu, motorom po sivoj ravnoj cesti okruženi palmama i prirodom, vožnje na motoru po tom poluotoku pružile su mi neke od najljepših pogleda ikada, i više zbog toga jer poluotok Samaná nije toliko turistički iskorišten i nema toliko glomaznih hotelskih kompleksa. Duga pješčana plaža okružena je visokim liticama i ima samo jedan mali lokal gdje možeš birati između ribe i mesa, uz koji dobiješ i rižu, pržene plantana banane i razne salate.

Dominikanska Republika: Treće poglavlje

Prvi tjedan backpackanja kroz Dominikansku Republiku izmorili su me, izmorili su me muškarci svojim siktanjem, trubljenjem, seksualnim vikanjem, izmorilo me objašnjavanje da imam dečka i da sam monogamna. Nemam i nisam, smatram da "imam dečka" ne bi trebao biti izgovor, da bi trebalo biti dovoljno "nisam zainteresirana", bez ikakvog objašnjenja, ali u ovoj situaciji nije bilo drugog izbora. Dominikanski muškarci jednostavno ne razumiju da bi ih slobodna djevojka odbila, jedini razlog zašto ne bih bila s njima jest da sam zauzeta pa sam ja tako izmislila najboljeg dečka na svijetu. Crpila sam inspiraciju od nekih jako dragih bivših i od nekih solidno dragih sadašnjih i gotovo i sama povjerovala da sam u savršenoj i sretnoj vezi. Srce mi se slomilo kada sam se vratila u NYC i shvatila da me na aerodromu zapravo ne čeka nitko...

Dominikanska Republika: Drugo poglavlje

U svojoj odlučnosti da neću imati mainstream iskustvo u Dominikanskoj Republici, zamislila sam si kako želim otići u unutrašnjost otoka, u planine gdje nema pješčanih plaža i palmi. Prvotna ideja bila je Santiago de los Caballeros, što se činilo kao dobra ideja jer je drugi najveći grad u državi. No uvjerili su me kako tamo zaista nema ništa za raditi više od jednog popodneva i da bi bolja alternativa bili planinski gradić Jarabacoa, koja ima prirodu i jedan hostel.

Dominikanska Republika: Prvo poglavlje

U pretraživanju jeftinih letova iz New Yorka Dominikanska Republika upala mi je baš fino u oči. Nisam znala ništa o tom otoku, osim da pričaju španjolski jezik i da sam našla jeftini let za $300. Uglavnom, dovoljno. Raspitala sam se malo po nekim hrvatskim putničkim grupama i dobila odgovore da se u DR ide jedino u resort gradove Punta Cana i Puerto Plata, da nema ništa van all-inclusive hotela i da je uglavnom jako opasno. Kada sam pak pitala prijateljicu iz Dominikanske Republike ona se nasmijala i rekla "Punta Cana nije Dominikanska Republika, isto kao što Cancun nije Meksiko". Pa naravno, pobogu i tamo ljudi žive, ne može biti istina da je otok namijenjen jedino bogatim Amerikancima i Europljanima…

Tipping Culture

Moje prvo jutro u New Yorku. Predavanje u 9.30h, ja zbog jet lega budna od 5 sati. U svakom slučaju treba mi kava. Voljela bih nešto i pojesti jer nisam jela od leta jučer popodne. Hodam pored Starbucksa i sličnih kafića, pored uličnih štandova koji prodaju bagels, kroasane i falafel i svašta nešto. No ne usudim se kupiti ništa, u glavi mi zvoni alarm NAPOJNICA! Moraš dati napojnicu! Ali koliku? Kako? Kome?

Kalifornija: Treće poglavlje

Za San Diego znala sam onako nekako površno, zato što imam par prijatelja koji su od tamo i zato što je to grad vrlo blizu Meksičke granice iz kojeg se može otići do samog Meksika pa prošetati u Tijuanu. Zapravo to je bila i moja originalna motivacija kada sam razmatrala odlazak u Kaliforniju - prošetati preko granice u Meksiko. Ne zvuči li super? Nikada nisam prešla neku granicu pješke.

[…]

Kalifornija: Prvo poglavlje

Nisam htjela ići u Los Angeles, zaista nisam. Previše je basic, mainstream, konzumeristički, svi idu tamo... No dok sam razmišljala gdje bih mogla otići za dugi predsjednički vikend trebalo je uzeti u obzir da želim zaobići polarni vorteks na sjeveru, da nemam 21 godinu pa je New Orleans bolje ostaviti za kad imam, i da su jeftiniji hosteli skupi pa da ću svakako morati Couchsurfati. Ding ding, poruka na Tinderu koja je ipak dovela do toga da sam završila u Los Angelesu...